Fraud Blocker

Ofte stilte spørsmål

Her vil du få svar på mange av våre ofte stilte spørsmål og spørsmål du måtte ha om Flexistore minilager, Norges mest moderne lagerløsning.

Generelt

Self storage, eller minilager, er selvbetjent lagring og innebærer at du abonnerer på en lagerbod som du disponerer fritt til eget bruk. Du kan besøke lageret når som helst og får tilgang til lageret og boden via digitale nøkler i Flexistore-appen. Kun du har tilgang til boden, og kan selv bestemme hvem du vil dele de digitale nøklene med. Flexistore tilbyr boder i ulike størrelser ved flere ulike lokasjoner. Du finner en fullstendig oversikt over de ulike bodene i appen.

Flexistore har kun tempererte lager. Et temperert lager har varmeisolerende yttervegger og holder en jevn temperatur og luftfuktighet hele året. Dette sikrer trygg lagring av kuldesensitive gjenstander. Et ikke-temperert lager har ikke varmeisolerende vegger og temperatur og luftfuktighet vil svinge med årstidene, som for eksempel containerlagring.

Flexistore setter sikkerhet høyt. Vårt adgangssystem og videoovervåkning sørger for at vi har full kontroll på hvem som er på lageret til enhver tid. I tillegg har vi installert sensorer som kontrollerer at minilageret til en hver tid holder en jevn temperatur, er tørt og har tilfredsstillende luftfuktighet. Vi tilbyr også flere ulike alternativer for å forsikre tingene du har i boden. Dette velger du når du reserverer bod i appen.

Vi har flere ulike alternativer for frakt og transport til lagerboden om du ikke kan eller vil frakte tingene dine selv. Vi samarbeider med Xfrakt, Løft og andre profesjonelle flyttebyråer. Du kan se alternativene samt bestille transport når du reserverer bod i appen. Du kan også kontakte oss direkte for mer informasjon angående transport.

Vi har flere ulike størrelser på bodene, fra Lockers på 1m3 til boder på 1-20m2. Last ned appen og se hva som er tilgjengelig ved de ulike avdelingene.

Lagringshøyde i boden vil variere fra avdeling til avdeling, fra 2.1 til 3m lagringshøyde. Har du spesielle behov, ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg så godt vi kan.

En bod rommer mer enn det man først antar. I en liten bod på 1 kvm får man plass til ca 15 flyttekasser om man stabler i høyden. Du kan bruke vår størrelseskalkulator i appen til å regne ut ca hvor mye plass du trenger. Du er også velkommen til å ta kontakt med kundeservice dersom du er usikker eller har spesielle forespørsler så hjelper vi deg å finne riktig størrelse.

Nei, boden din er personlig. Vegger og dører består av stål, uten innsikt.

Ja, kontakt kundeservice så setter vi opp en visning for deg. Du kan bestille omvisning her.

Det finnes ikke strømuttak i våre lagerboder.

Det finnes lånetraller på alle våre lager. Trallene har GPG-tracking og må settes tilbake igjen etter bruk.

Pris på bodene varierer avhengig av størrelse og avdeling. Du kan finne priser på de ulike bodene på nettsiden og i appen. Du kan laste ned appen gratis og registrere deg uten å forplikte deg til å betale noe.

Umiddelbart etter du har fullført registreringen og betalt for boden. Du vil få tilgang til den digitale nøkkelen i appen og kan flytte inn i boden så snart du ønsker.

Du kan fjernåpne boden din med nøklene i Flexistore-appen på alle våre avdelinger utenom avd. Gamle Oslo. Gamle Oslo har et annet låssystem, hvor kun enkelte boder kan fjernåpnes. Ta kontakt med kundeservice dersom du er i tvil om hva som gjelder for din bod.

Ja, du kan enkelt dele nøkkelen med andre i appen under den aktuelle boden ved å trykke på “dele”. Du kan også når som helst fjerne tilgangen selv i appen.

Ja, du kan ha flere boder, på samme eller ulike avdelinger med samme brukerkonto. Alle bodene administreres i appen.

 

Leieavtalen og vilkår

Flexistore er tilgjengelig for både privatpersoner og bedrifter. Alle kan laste ned og bruke Flexistore-appen, men for å reservere bod må du være fylt 18 år.

Du har lov til å pakke om og rydde i boden. Det er derimot ikke lov til å oppholde seg i boden over lengre tid, heller ikke benytte boden som arbeidsplass.

Du kan stort sett lagre alt du måtte ønske som tilsvarer sunn fornuft. Av sikkerhetsmessige årsaker er det ikke lov til å medbringe eller oppbevare gjenstander som det er straffbart å være i besittelse av, eller som stammer fra straffbare forhold. Det samme gjelder for alle former for mat eller illeluktende varer, samt brannfarlig materiale, væsker eller gasser, eksplosiver, eller annet som kan volde skade eller medføre fare.

Ja, du må kjøpe forsikring hos Flexistore når du reserverer bod. Dette gjør du ved å velge det forsikringsalternativet som passer best for deg og dine eiendeler i appen.

Det er viktig å gjøre seg kjent med hva som er lov og ikke lov til å lagre, samt forsvarlig lagring. Denne informasjonen finner du i våre leveransevilkår. Vi anbefaler å pakke dine eiendeler med omtanke slik at du unngår at noe knuser eller blir ødelagt under transport. Tekstiler og madrasser må pakkes inn i plast, og møbler bør dekkes til.

En leieperiode er på minimum 1 måned. Det er ingen maksimum leietid. Leieavtalen er løpende og fornyes automatisk månedlig, eller årlig, til du velger å si opp avtalen.

Du kan enkelt si opp leieavtalen på boden i appen. Du kan også si opp leieavtalen skriftlig via e-post eller chat. Vi gjør oppmerksom på at leieavtalen må sies opp minimum 14 dager innen ny leieperiode starter for å ikke bli trukket for neste måned igjen.

Leieavtalen må sies opp minimum 14 dager innen ny leieperiode starter. Hver leieperiode er på 1 kalendermåned. Detaljer om leieavtalen og når neste leieperiode starter finner du i appen.

Ny leieperiode starter på neste faktureringsdato. Denne informasjon finner du i appen under den aktuelle boden.

Dersom du har sagt opp boden, og ombestemmer deg og vil beholde den likevel kan du enkelt endre dette i appen. Velg re-aktiver inne i appen under den aktuelle boden og leieavtalen reaktiveres igjen.

Boden må være helt tom og ren før du forlater den. Døren skal lukkes og være låst.

Leieavtalen er mellom deg og Flexistore, og kan ikke overdras til andre. Du kan dele nøkkel med hvem du vil, men dersom en annen ønsker å overta leieavtalen på boden må denne personen inngå en ny avtale med Flexistore i Dens navn. Kontakt kundeservice så hjelper vi med dette.

Fakturering

Når reservasjonen er utført vil du se den valgte boden i appen. Du vil også motta en bekreftelse på e-post og SMS når reservasjonen er godkjent.  Dersom boden har en advarsel som sier “venter på godkjenning” prøv å oppdater siden ved å dra og slipp. Boden må også være betalt for at reservasjonen er godkjent. Dersom du har en reservasjon merket «ubetalt» kan du forsøke å betale boden på nytt i appen.

Leien betales forskuddsvis fra måned til måned, eller årlig om du har valgt det. Første leie betales i appen med valgt betalingsmetode. Deretter vil leien automatisk trekkes fra den valgte betalingsmetode til avtalen sies opp. Du kan endre og oppdatere betalingsmetode i appen gjennom leieforholdet.

Kvittering for siste måned finner du i appen under den gjeldende boden. Dersom du trenger kvitteringer som er lenger tilbake i tid er det bare å ta kontakt med kundeservice så sender vi deg det du trenger på e-post.

Nei, vi sender kun faktura på e-post.

I appen finner du oversikt over når neste betaling forfaller, og er også den dato ny leieperiode starter.

Nøklene deaktiveres og du mister umiddelbart adgang til lageret dersom betaling uteblir. Så snart utestående krav er betalt gis det automatisk tilgang til lageret igjen. Betalingspåminnelse blir sendt på e-post eller sms.

 

Support

Du kan enkelt bestille og betale for boden på nettsiden. Du kan også gjøre alt i apppen,

1. Velg ønsket avdeling og bod
2. Registrer deg
3. Betal for boden
4. Du får umiddelbart tilgang til minilageret med digital nøkkel i appen og kan flytte rett inn i boden

Du kan også bestille boden i nettleseren din ved å logge in her. For å få tilgang til nøklene må du laste ned appen til din mobiltelefon.

Merk at innlogging skiller mellom små og store bokstaver i e-post og at du må ha landskode (+47) foran telefonnummeret ditt. Dersom du har glemt passordet kan dette resettes ved å klikke på “glemt passord”. Dersom du fremdeles har problemer vennligst kontakt kundeservice så hjelper vi deg å løse problemet.

Nøklene blir generert i Flexistore-appen. Det vil si at mobilen er nøkkelen din – så last ned appen til din mobil eller nettbrett for å få låst opp boden din. (Appen krever iOS eller Android operativsystem).

Flexistore tilbyr flere ulike alternativer for transport om du ikke har mulighet til å frakte tingene dine selv. Alternativene og prisene varierer avhengig av størrelsen og mengden du vil frakte til lageret. Full oversikt og mulighet for bestilling av transport finner du i Flexistore appen.

Ved å bestille transport gjennom oss vil du få hjelp til å bære, frakte og trygt lagre tingene dine i boden av XFrakt eller Best Transport. Transporten vil være utslippsfri, eller 100% klimakompensert.

Dersom du ikke får åpnet boden, ber vi deg sjekke følgende:

1. Er du logget inn i appen?
2. Er Bluetooth på telefonen på? (Prøv å slå av og på Bluetooth)
3. Har telefonen dekning og internettilkobling/4G/5G? (Det er gratis gjestenett hos Flexistore)
4. Har leieavtalen utløpt?
5. Har du utestående krav som må betales?
6. Prøv å lukke appen helt, slå av- og på telefonen og prøv igjen.

Dersom du fremdeles opplever problemer vennligst kontakt kundeservice så hjelper vi deg å løse problemet.

Du kan oppdatere kontaktdetaljer og betalingsinformasjon i appen. Kontaktdetaljer endrer du under Mer – Brukerprofil. Her kan du også endre passordet ditt. Kortdetaljer kan du oppdatere under den enkelte Bod – Abonnement.

Dersom du har behov for mer eller mindre plass er det ikke noe problem å bytte bod – forutsatt at den størrelsen du ønsker er tilgjengelig. Kontakt kundeservice så hjelper vi deg å bytte uten at administrative kostnader påløper. Du kan også enkelt bestille Bod Nr. 2. Ta kontakt med kundeservice og få en rabattkode på Bod Nr. 2.

Det er fullt mulig å forhåndsbestille en bod hos oss. Fyll inn skjemaet her, eller kontakt kundeservice så ordner vi dette for deg.

 

Tjenester

Alle våre lager er døgnåpne. Du har tilgang til minilageret gjennom nøklene i appen 24/7 hver dag, hele året.

Vi tilbyr pr i dag ikke salg av flyttemateriell.

Nei, vi tilbyr pr i dag ikke godsmottak.

Choose your language

Steg 2/2

Last ned appen for å fullføre

For å fullføre din bestilling, last ned vår app og logg inn. Appen er også din digitale nøkkel for å bruke lageret