Vanlige spørsmål

FAQ

Generelt

Hva er self storage eller selvbetjent lagring?
Self storage, eller minilager, er selvbetjent lagring og innebærer at du abonnerer på en lagerbod som du disponerer fritt til eget bruk. Du kan besøke lageret når som helst og får tilgang til lageret og boden via digitale nøkler i Flexistore-appen. Kun du har har tilgang til boden, og kan selv bestemme hvem du vil dele de digitale nøkkelen med. Flexistore tilbyr boder i ulike størrelser. Du finner en fullstendig oversikt over de ulike bodene i appen.

Hva er en bod?
En bod er ditt private lagerrom i et større lokale som kun du har tilgang til. Del de digitale nøklene med venner eller familie via mobilen.

Hva er forskjellen på temperert og ikke-temperert lager?
Flexistore har kun tempererte lager. Et temperert lager har varmeisolerende yttervegger og holder en jevn temperatur og luftfuktighet hele året. Dette sikrer trygg lagring av kuldesensitive gjenstander.  Et ikke-temperert lager har ikke varmeisolerende vegger og temperatur og luftfuktighet vil svinge med årstidene, som for eksempel containerlagring.

Er det trygt å lagre hos Flexistore?
Flexistore setter sikkerhet høyt. Vårt adgangssystem og videoovervåkning sørger for at vi har full kontroll på hvem som er på lageret til enhver tid. I tillegg har vi installert sensorer som kontrollerer at minilageret til en hver tid holder en jevn temperatur, er tørt og har tilfredsstillende luftfuktighet.

Hvordan frakter jeg eiendelene til/fra lageret?
Du er selv ansvarlig for å frakte eiendelene til og fra lageret. Dersom du trenger bærehjelp eller transport kan vi sette deg i kontakt med kvalitetssikrede flyttebyråer. Våre lager har gode parkeringsmuligheter og romslige lastesoner.

Hvilke størrelse finnes på bodene?
Vi har flere ulike størrelser på bodene. Last ned appen og se hva som er tilgjengelig på de ulike avdelingene.

Hvor høy er boden?
Lagringshøyde i boden vil variere fra avdeling til avdeling, men ingen boder måler lavere enn 2.30m under taket. Har du spesielle forespørsler, ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg så godt vi kan.

Hvor mye får jeg plass til i boden?
En bod rommer mer enn det man først antar. I en liten bod på 1 kvm får man plass til ca 15 flyttekasser om man stabler i høyden. Du kan bruke vår størrelseskalkulator i appen til å regne ut ca hvor mye plass du trenger. Du er også velkommen til å ta kontakt med kundeservice dersom du er usikker eller har spesielle forespørsler så hjelper vi deg å finne riktig størrelse.

Kan andre se hva jeg har lagret i boden?
Nei, boden din er personlig. Vegger og dører består av stål, uten innsikt.

Er det mulig å besøke lageret og se boden før jeg bestemmer meg?
Ja, kontakt kundeservice så setter vi opp en visning for deg.

Er det strømuttak i lagerrommet?
Det finnes ikke strømuttak i våre lagerboder.

Finnes det lånetraller på lageret?
Det finnes lånetraller på alle våre lager. Trallene er fastlåst og låses opp gjennom appen. Trallen må settes tilbake og låses fast igjen etter bruk.

Hvor mye koster det å leie bod hos Flexistore?
Pris på bodene varierer avhengig av størrelse og avdeling. Du kan finne priser på de ulike bodene på nettsiden og i appen. Du kan laste ned appen gratis og registrere deg uten å forplikte deg til å betale noe.

Når kan jeg flytte inn i boden?
Umiddelbart etter du har fullført registreringen og betalt for boden. Du vil få tilgang til nøkkelen i appen og kan flytte inn i boden så snart du ønsker.

Kan jeg åpne boden min når jeg ikke befinner meg i nærheten av lageret?
Nei, nøkkelen fungerer med bluetooth og du må befinne deg i nærheten av lageret og boden for å kunne åpne dørene.

Kan jeg gi andre personer tilgang til min bod?
Ja, du kan enkelt dele nøkkelen med andre i appen.

Kan jeg ha flere boder med en Flexistorekonto?
Ja, du kan ha flere boder, på samme eller ulike avdelinger med samme brukerkonto. Alle bodene administreres i appen.


Leieavtalen og vilkår

Hvem kan bruke Flexistore?
Flexistore er tilgjengelig for både privatpersoner og bedrifter. Alle kan laste ned og bruke Flexistore-appen, men for å reservere bod må du være fyllt 18 år.

Har jeg lov å jobbe eller oppholde meg i boden?
Du har lov til å pakke om og rydde i boden. Det er derimot ikke lov til å oppholde seg i boden over lengre tid, heller ikke benytte boden som arbeidsplass.

Hva kan man lagre i boden?
Du kan stort sett lagre alt du måtte ønske som tilsvarer sunn fornuft. Av sikkerhetsmessige årsaker er det ikke lov til å medbringe eller oppbevare gjenstander som det er straffbart å være i besittelse av, eller som stammer fra straffbare forhold. Det samme gjelder for alle former for mat eller illeluktende varer, samt brannfarlig materiale, væsker eller gasser, eksplosiver, eller annet som kan volde skade eller medføre fare.

Kan man lagre MC hos Flexistore?
Nei, pr i dag har vi ingen lager som passer for MC-lagring.

Trenger jeg egen forsikring?
Forsikring på inntil NOK 40 000 er inkludert i leieavtalen. Dersom du ønsker å en høyere forsikringssum er det mulig. Ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg. Du kan også velge å forsikre tingene dine uavhengig av Flexistore.

Må jeg tenke på noe spesielt når jeg flytter inn i lageret?
Det er viktig å gjøre seg kjent med hva som er lov og ikke lov til å lagre, samt forsvarlig lagring. Denne informasjonen finner du i våre leveransevilkår. Vi anbefaler å pakke dine eiendeler med omtanke slik at du unngår at noe knuser eller blir ødelagt under transport. Tekstiler og madrasser må pakkes inn i plast, og møbler bør dekkes til.

Hvor lenge må jeg minimum leie lagerboden?
En leieperiode er på minimum 1 måned. Det er ingen maksimum leietid. Leieavtalen er løpende og fornyes automatisk månedlig, eller årlig, til du velger å si opp avtalen.

Hvordan sier jeg opp leieavtalen?
Du kan enkelt si opp leieavtalen på boden i appen. Du kan også si opp leieavtalen skriftlig via e-post eller chat. Vi gjør oppmerksom på at leieavtalen må sies opp minimum 14 dager innen ny leieperiode starter.

Hvor lang er oppsigelsestiden?
Leieavtalen må sies opp minimum 14 dager innen ny leieperiode starter. Hver leieperiode er på 1 kalendermåned. Detaljer om leieavtalen og når neste leieperiode starter finner du i appen.

Hvordan vet jeg når ny leieperiode starter?
Ny leieperiode starter på neste faktureringsdato. Denne informasjon finner du i appen under den aktuelle boden.  

Kan jeg angre hvis jeg har sagt opp boden?
Dersom du har sagt opp boden, og ombestemmer deg og beholde den likevel kan du enkelt endre dette i appen. Velg re-aktiver inne i appen under den aktuelle boden og leieavtalen reaktiveres igjen.

Hvordan etterlater jeg boden etter endt leieopphold?
Boden må være helt tom og ren før du forlater den. Døren skal lukkes og være låst.

En annen person skal overta boden min, hvordan gjør vi dette?
Leieavtalen er mellom deg og Flexistore, og kan ikke overdras til andre. Du kan dele nøkkel med hvem du vil, men dersom en annen ønsker å overta leieavtalen på boden må denne personen inngå en ny avtale med Flexistore i Dens navn. Kontakt kundeservice så hjelper vi med dette.


Fakturering

Hvordan vet jeg at jeg reservasjonen er fullført og godkjent?
Når reservasjonen er utført vil du se den valgte boden i appen. Du vil også motta en bekreftelse på e-post når reservasjonen er godkjent.  Dersom boden har en advarsel som sier “venter på godkjenning” prøv å oppdater siden ved å dra og slipp. Boden må også være betalt for at reservasjonen er godkjent. Dersom du har en reservasjon merket "ubetalt" kan du forsøke å betale boden på nytt i appen.

Hvordan faktureres lagerleien?
Leien betales forskuddsvis fra måned til måned, eller årlig om du har valgt det. Første leie betales i appen med valgt betalingsmetode. Deretter vil leien automatisk trekkes fra den valgte betalingsmetode til avtalen sies opp. Du kan endre og oppdatere betalingsmetode gjennom leieperioden.

Jeg ønsker en spesifikasjon av fakturaen, hvordan får jeg det?
En spesifikasjon av betalingen sendes til deg på e-post hver måned. Finner du den ikke er det bare å kontakte kundeservice så sender vi den på nytt til deg.

Kan jeg få faktura tilsendt i posten?
Nei, vi sender kun faktura på e-post.

Hvordan vet jeg når neste faktura forfaller?
I appen finner du oversikt over når neste faktura forfaller, og er også den dato ny leieperiode starter.

Hva skjer hvis jeg ikke betaler i tide?
Nøklene deaktiveres og du mister umiddelbart adgang til lageret dersom betaling uteblir. Så snart utestående krav er betalt gis det automatisk tilgang til lageret igjen. Betalingspåminnelse blir sendt på e-post eller sms.


Support

Hvordan bestiller man en bod hos Flexistore?
Hos Flexistore kan du gjøre alt i appen, fra bestilling til betaling og opplåsing av dører til boden din:

1. Last ned appen og registrer deg.
2. Velg ønsket avdeling og bod.
3. Betal for boden via appen.
4. En unik, digital nøkkel vil bli tildelt i appen og du kan umiddelbart flytte rett inn i boden.

Jeg har problemer med å logge inn i appen?
Dersom du har glemt passordet kan dette resettes ved å klikke på “glemt passord”. Dersom du fremdeles har problemer vennligst kontakt kundeservice så hjelper vi deg å løse problemet.

Hvordan får jeg tilgang til lageret og boden?
Flexistore-appen er nøkkelen din - last ned appen til din mobil eller nettbrett. Digitale nøkler i appen gjør at du får tilgang til lageret og boden din, så husk å ta med deg mobilen eller nettbrettet når du skal til lageret. (Appen krever iOS eller Android operativsystem).

Hvordan frakter jeg eiendelene til/fra lageret?
Flexistore tilbyr flere ulike alternativer for transport om du ikke har mulighet til å frakte tingene dine selv. Alternativene og prisene varierer avhengig av størrelsen og mengden du vil frakte til lageret. Full oversikt og mulighet for bestilling av transport finner du i Flexistore appen.

Ved å bestille transport gjennom oss vil du få hjelp til å bære, frakte og trygt lagre tingene dine i boden av Best Transport. Transporten vil være 100% klimakompensert.

Boden vil ikke åpne seg, nøkkelen fungerer ikke?
Dersom du ikke får åpnet boden, ber vi deg sjekke følgende:

1. Er du logget inn i appen?
2. Er Bluetooth på telefonen på?
3. Har telefonen dekning og internettilkobling? (Det er gratis gjestenett hos Flexistore)
4. Har leieavtalen utløpt?
5. Har du utestående krav som må betales?
6. Prøv å lukke appen helt, slå av- og på telefonen og prøv igjen.

Dersom du fremdeles opplever problemer vennligst kontakt kundeservice så hjelper vi deg å løse problemet.

Hvordan endrer jeg mine personopplysninger?
Du kan oppdatere e-post, tlf.nr, adresse, og betalingsinformasjon i appen under Innstillinger - Brukerprofil. Her kan du også endre passordet ditt.

Kan jeg bytte lagerrom om jeg trenger mindre/større plass?
Dersom du har behov for mer eller mindre plass er det ikke noe problem å bytte bod - forutsatt at den størrelsen du ønsker er tilgjengelig. Kontakt kundeservice så hjelper vi deg å bytte uten at administrative kostnader påløper.

Kan jeg forhåndsreservere en bod?
Du kan pr i dag ikke forhåndsreservere bod i appen. Vennligst kontakt kundeservice så vil vi prøve å finne vi en løsning for deg.


Tjenester

Hva er åpningstidene deres?
Du har tilgang til minilageret 24/7 hver dag, hele året.

Kan jeg kjøpe flyttemateriell av dere?
Vi tilbyr pr i dag ikke salg av flyttemateriell.

Tilbyr dere godsmottak?
Nei, vi tilbyr pr i dag ikke godsmottak.

Last ned Flexistore appen

Apple App StoreGoogle Play Store